گروه مهندسی متین

حسابداری ، طراحی وب سایت ، گرافیک ، و اموزش نرم افزار

گروه مهندسی متین

حسابداری ، طراحی وب سایت ، گرافیک ، و اموزش نرم افزار

گروه مهندسی متین

حسابداری : اموزش کار با انواع نرم افزار ها
طراحی وب سایت و مشاوره خرید هاست و دامین
گرافیک : طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت ، لوگو و ...
آموزش کار با نرم افزار فتوشاپ
تعویض و ارتقاع سیستم

بایگانی

13 نکته مهم (طراحی تراکت)

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ب.ظ

طراحی یک تراکت در تاثیر گذاری آن نقش مهمی دارد
تراکت ها کاغذهای تبلیغاتی می باشند که مجموعه ای از توضیحاتی به همراه تصاویر بوده که شرکت ها و صاحبان تجارت و فن و … برای معرفی خدمات و محصولات خود از آن استفاده می نمایند. معمولا تراکت در سایزهای کوچک و قابل حمل طراحی می شوند و در مکان های پربازدید پخش می گردند.
علاوه بر نقش تبلیغاتی داشتن تراکت ها می توان از آن برای آگاهی مردم در زمینه های آسیب های اجتماعی, بهداشت و درمان, مسائل روز حقوقی و … استفاده نمود.

برای این که بتوانیم نتیجه ای بهتر بگیریم لازم است در زمان طراحی یک سری نکات و اصول را رعایت کنیم تا تراکت ها جذابیت بیشتری کسب نموده و بتواند مخاطبان را جذب پیام و تبلیغات گرداند.
نیک پرینت تلاش نموده است تا در ادامه موضوع نکات مهم را در طراحی تراکت در اختیار شما قرار دهد پس با ما همراه باشید.
۱. شناشایی مخاطب
بررسی کنید تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید. پیام و چگونگی گفتار خود را متناسب با مخاطبانتان انتخاب کنید. برای مثال شما می خواهید تراکتی برای علاقهمندان به لوازم ورزشی تهیه کنید .ممکن است دیگران حتی نیمی از نوشتهها و توضیحات تراکت را درک نکنند که این موضوع مهم نیست، زیرا این افراد احتمالا علاقهای به ورزش ندارند.
۲. استفاده از عنوان جذاب در تراکت
برای پیدا کردن یک عنوان مناسب برای تراکت خود، خوب فکر کنید. این عنوانها باید جذاب و مرتبط به کسب و کار شما باشند. با خواندن عنوان تراکت، خواننده باید دریافت درستی از آنچه شما انجام میدهید به دست آورد.
۳. یک گام جلوتر بودن از رقبا
بازگو کردن راهها یا دلایلی که نشان می دهد شما انتخاب بهتری از رقبای خود هستید. این موارد را با حروف بزرگتر و برجسته، در میان صفحه قرار دهید.
۴. تهیه فهرستی از برتریها
حداقل ۵ برتری که خدمات یا محصول شما برای مشتری فراهم میکند را با روشنترین روش ممکن فهرست کنید. این راه سریع ترین روشی است که شما با بهکارگیری آن، میگویید که چرا مشتری باید شما را انتخاب کند.
بزرگترین نکته هر تراکت، تبلیغ و آگاهی دادن است. باید توجه کرد که از آنها تنها میتوان در یک سری زمینههای خاص استفاده کرد مثل معرفی محصولات موجود یا جدید، فروشها، سرویسها، رویدادها یا جشنوارههایی که بهزودی برگزار خواهد شد. با استفاده از تراکت میتوان مزیت استفاده از کالایی که در تلاش برای فروش آن هستید را تبلیغ و بیان کنید. شما باید دلایلی را ارائه دهید که مشتری قانع شود از میان محصولات دیگر، محصول شمارا برگزید. دقت کنید که این کار را بهسادگی انجام دهید و بگیرید فقط نکات اصلی را در نظر بگیرید.
۵. استفاده از تصاویر و شکلها
تصاویر تأثیر فوقالعادهای در طراحی تراکت دارند مخصوصاً اگر شما قصد دارید با این روش، محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید. استفاده از تصاویر باکیفیت و شکلهای قابلتوجه، اثربخشی شکلهای دیگر و همچنین برندتان را تکمیل میکند و به شما این اطمینان را میدهد که تراکت شما به حد کافی جذاب و گیراست. بهعلاوه، اگر انتظار دارید که مردم تراکت شمارا بردارند و بخوانند پس استفاده از تصاویر و شکلهای باکیفیت بسیار ضروری است.
۶. سازماندهی اطلاعات تراکت
بهکارگیری نکتههای کوتاه، جملات دستهبندی شده و اینفوگرافی در یک تراکت ، اطلاعات شما را به گونهای ساماندهی میکند که بسیار آسان تر قابل خواندن باشند.
۷. تاثیر مختصر نویسی در تراکت
در یک تراکت بهتر است که پیامتان را به نکتههای ضروری که میخواهید به مشتری انتقال دهید، کوتاه کنید. اگر مشتریان به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، میتوانید آنها را به نشانی، شماره تلفن و یا وبسایت شرکت خود هدایت 
۸. برجسته کردن پیشنهادها و تخفیفهای ویژه در تراکت
چنانچه هرگونه محصول یا تخفیف ویژهای دارید، آنها را در تراکت خود برجسته کنید. این کار انگیزه مشتری برای اینکه همین الان با شما تماس بگیرد را افزایش می دهد.
۹. قرار دادن اطلاعات تماس در پایین تراکت
برجستهترین موارد در عنوان تراکت نوشته میشوند و آخرین چیزی که خواننده می بیند، نام کسب و کار شما و راههای تماس با شما است که باید آن را به خاطر بسپارد.
اطلاعات تماس را واضح و بدون افکت های گرافیکی درج کنید. استفاده از Qrcode نیز راه بسیار ساده و قابل دسترسی مخاطب به این اطلاعات است.
۱۰. ترغیب مشتری برای تماس با شما
نگذارید که خواننده زمان را از دست بدهد. از واژههایی در تراکت استفاده کنید که خواننده را ترغیب کند که برای سفارش، زودتر با شما تماس بگیرد یا به وبسایت شما مراجعه کند. مطمئن شوید که مشتریان شما میدانند که این تنها یک تبلیغ نیست و شما میخواهید که با آنها تماس داشته باشید.
۱۱. ویرایش نوشتار در تراکت
نه تنها خودتان باید نوشتههای خود را ویرایش کنید، بلکه بهتر است یک یا دو نفر دیگر هم نوشته شما را بخوانند. زیرا یک اشتباه نگارشی یا پس و پیش شدن یک شماره از تلفن شما، میتواند تراکت شما را بیارزش کند.
۱۲. چاپ نهایی
کیفیت چاپ بهاندازه موارد دیگر، در خلق یک تراکت مهم است. استفاده از روکش گلاسه و لمینت و یا صفحات براق میتواند بهعنوان ویترینی برای نمایشی کالای شما و یا خدمتتان عمل کند.
۱۳. تا کردن تراکت
و در آخر باید به اثر تا کردن تراکت توجه کرد. تا کردن دولایه، سه لایه و چهار لایه اثرگذاری تراکت را چند برابر میکند
را در نظر بگیرید.
http://matingeernig.ir
تراکت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی