گروه مهندسی متین

حسابداری ، طراحی وب سایت ، گرافیک ، و اموزش نرم افزار

گروه مهندسی متین

حسابداری ، طراحی وب سایت ، گرافیک ، و اموزش نرم افزار

گروه مهندسی متین

حسابداری : اموزش کار با انواع نرم افزار ها
طراحی وب سایت و مشاوره خرید هاست و دامین
گرافیک : طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت ، لوگو و ...
آموزش کار با نرم افزار فتوشاپ
تعویض و ارتقاع سیستم

بایگانی

سربرگ اداری چیست و به چه کاری می آید

چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ب.ظ

طراحی سربرگ اداری

در طراحی سربرگ اداری باید نکاتی را رعایت کرد که در چاپ سربرگ به مشکل نخوریم.رعایت کردن هاشیه در طراحی یکی از ملزومات است که در حین برش در صحافی، سربرگ ناقص نشود.

سربرگ ها شامل علائم نوشتاری و بصری همچون آرم، نام سازمان و آدرس و ... می باشد.



در طراحی سربرگ اداری مشخصاتی همچون ،آرم و نام سازمان  در بالا سربرگ و آدرس و ... در پایین سربرگ قرار می گیرد


ابعاد آرم و نام سازمان بسته به شکل گرافیکی آن قابلیت بزرگ و کوچک شدن دارد ولی عموما بین ۲ تا ۵ سانتی متر مربع را به خود اختصاص می دهد.

طراحی سربرگ شرکت ها

طراحی سربرگ شرکت ها  :

در طراحی سربرگ شرکت ها معمولا از دو سایز A4 و A5 استفاده می شود. سایز a5 بیشتر برای مکاتبات کوتاه و درون سازمانی مناسب است و سایز A4 برای مکاتبات بیرون سازمانی و طولانی.

در طراحی سربرگ  شرکت ها اطلاعاتی چاپ می شود همچون: آرم، نام سازمان محل درج تاریخ و شماره و پیوست، شماره ثبت ، نشانی پستی، آدرس ، آدرس سایت، تلفن ، فکس‌ و ایمیل.

معمولا در طراحی سربرگ شرکت ها سادگی حرف اول را می زند.

شلوغی بیش از حد باعث نازیبا شدن سربرگ می شود.

در طراحی سربرگ شرکت ها می توان شعار شرکت  یا موسسه را نیز درج نمود تا معرفی مختصری از شرکت باشد.

طراحی سربرگ شرکت ساختمانی

طراحی سربرگ شرکت ساختمانی

برای طراحی سربرگ شرکت ساختمانی از طرح ها و رنگ های مخصوص این مدل شرکت ها استفاده می شود. در انتخاب این طرح ها و رنگ ها باید دقت زیادی صورت  پذیرد تا رنگ و فرم به خوانایی متن صدمه نزند.


استفاده ناشیانه از فرم و رنگ ممکن است نه تنها به زیبایی کار کمکی نکند بلکه باعث غیر حرفه ای جلوه دادن سربرگ شود.


طراحی سربرگ های شرکت مهندسی

طراحی سربرگ های شرکت مهندسی :

برای طراحی سربرگ شرکت مهندسی از فرم ها و رنگ های مناسب با زمینه کاری استفاده می شود. استفاده از فونت مناسب و فرم جذاب و ساده و رنگ سازمانی از عواملی است که به خاص بودن طرح سربرگ کمک شایانی می کند.

بیاموزیم (کنترل های طراحی و آماده سازی جهت خروجی)

تهیه سند برای خروجی :


معمولا وقتی سفارش از کارفرما گرفته، شروع به طراحی میکنیم، بعد از اتود های مختلف ، به طرح مورد نظر می رسیم.آن را بر روی کاغذ ، یا به صورت فایل به کارفرما نشان می دهیم.احتمالا کارفرما نظراتی داری و اصلاحاتی را چه در طرح و چه در نوشته خاطر نشان می کند.شما بایستی این تغییرات را انجام دهید تا به طرح نهایی برسید


در پایان کار طراحی شده را به کارفرما نمایش دهید.نسخه های چاپی طرح نهایی را به تایید کتبی کارفرما رسانده ، در پرونده های خود بایگانی نمایید.



گاهی پیش می آید که در طرح تایید شده ی کارفرما ، بعد از چاپ خطا دیده می شود مثلا نوشته یا موردی از قلم افتاده است.در این مرحله پس از هزینه های زیاد ، کار به چاپ رسیده و کسی هم به زیر بار دادن خسارت نمی رود. بنابراین برای جلوگیری از چنین پیش آمد هایی ، تایید کتبی کارفرما ضروی است.برای اینکار پرینت نهایی کار را را جهت بررسی ، کنترل و امضاء نهایی به کارفرما تحویل دهید.


بعد از تایید طرح ، سند تایید شده را در رایانه خود باز کنید و از کار نهایی نسخه ای به نام دلخواه ذخیره نمایید و در دایرکتوری جدا گانه ای قرار دهید.بهتر است نام تاریخ و نام سند خود را بر روی پوشه قرار دهید تا امکان اشتباه در ارسال فایل از بین برود.اکنون از فایل نهایی خود ، یک چاپ با کیفیت بالا تهیه کنید و در تمام مراحل لیتوگرافی و چاپ ، همراه خود داشته باشید.

نکته : در زمانی که سفارش کتاب و سررسید دارید ، بهتر است بعد از خروجی فیلم ، حتما، اوزالید تهیه نمایید و فرم ها و مطالب صفحات را یک بار دیگر کنترل نمایید.در آخر نیز اوزالید را به همراه زینک تحویل چاپخانه و سپس صحافی دهید


دقت در اسکن تصاویر

اسکن کردن تصاویر در واقع مهم ترین مرحله از فرایند طراحی تا چاپ است، اگر در طراحی های خود از تصاویر اسکن شده استفاده می کنید و این کار را با اسکنر خود انجام می دهید موارد متعددی را بایستی مد نظر داشته باشید.


1 – برای اجرای اتود های طراحی بهتر است از اسکن با dpi پایین و ذخیره سازی jpj استفاده کنید تا سرعت انجام عملیات اتود بالا رفته ، سریع تر به طرح نهایی دست یابید(البته این کار در مواقعی امکان پذیر است که همیشه ب تصاویر اورژینال دسترسی داشته باشید)


فشرده سازی فایل طراحی سربرگ

طراحی سربرگ : فشرده سازی فایل های تصویری tif با lzw گاهی موجب اشکالاتی می شود.شکل ظهور این اشکالات بدین صورت است که در کناره های تصاویر tif که به شکل lzw فشرده و ذخیره سازی شده اند ضایعاتی دیده می شود که بسیاری از موانع بر روی صفحه مانیتور دیده نمی شوند.این اشکال هنگامی ظهور می کند که خروجی فیلم  از فایل گرفته شود و گاهی با دقت بسیار و کنترل دقیق می توان این ضایعات را در خروجی طراحی سربرگ دید.بنابراین چنانچه ضرورتی ندارد فایل های tif خود را فشرده سازی نکنید و اگر فایل شما بزرگ است و ناچار به فشرده کردن فایل  به طریق lzw شدید به هنگام تهیه فیلم دقت کنید و این نکته را نیز به لیتوگرافی اعلام نمایید که تصویر با تصاویر tif خود را lzw فشرده سازی کده اید.


طراحی سربرگ شرکت بازرگانی

طراحی سربرگ شرکت بازرگانی :

در طراحی سربرگ شرکت بازرگانی استفاده از المان ها و طرح های مرتبط با حرفه و صنعت حرف نخست را میزند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی