گروه مهندسی متین

حسابداری ، طراحی وب سایت ، گرافیک ، و اموزش نرم افزار

گروه مهندسی متین

حسابداری ، طراحی وب سایت ، گرافیک ، و اموزش نرم افزار

گروه مهندسی متین

حسابداری : اموزش کار با انواع نرم افزار ها
طراحی وب سایت و مشاوره خرید هاست و دامین
گرافیک : طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت ، لوگو و ...
آموزش کار با نرم افزار فتوشاپ
تعویض و ارتقاع سیستم

بایگانی

تاریخچه کارت ویزیت

جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ق.ظ

اندازه و سایز استانداردی وجود ندارد
اولین نکته ای که به آن اشاره می‌کنیم این است که بر خلاف تصور درمورد سایز استاندارد کارت ویزیت ، هیچ اندازه استاندارد و مشخصی برای کارت ویزت ها وجود ندارد. اکثر کشورها یک سایز مشخص را برای کارت ویزیت های خود در نظر داشته و از آن استفاده می‌کنند اما در همان کشورها سایزهای دیگری نیز توسط برخی از شرکت ها، افراد و کسب و کارها طراحی و چاپ می‌شود.

سلیقه شخصی مشتری یا طراح و امکانات چاپ موجود در یک کشور، دو عامل مهمی است که تاثیر مستقیم بر ابعاد کارت ویزیت ها دارند.
ردپای تاریخ بر سایز کارت ویزیت ها
ردپای تاریخ بر ابعاد کنونی کارت ویزیت ها مشهود است و دلیل تفاوت اندازه در کشورهای مختلف را تا حدودی مشخص می‌کند. ریشه کارت ویزیت های کنونی به قرن هفدهم میلادی و اروپا برمی‌گردد، جایی که از کارت ویزیت ها برای خوش آمدگویی به افراد ثروتمند و اشراف به شهرهای خود استفاده می‌شد.
کارت های تماس یا کارت های ویزیت کنونی در قرن نوزدهم در میان قشر متوسط و بالای جامعه رواج بیشتری یافت به گونه ای که بسیاری در منازل خود و درهنگام خروج مهمان، کارت ویزیت خود را به او می‌دادند.
ابعاد کارت ویزیت
به نقل از ویکی پدیا فارسی
کارت ها در آن زمان محدود به مصارف اجتماعی نشدند و تجار نیز به تهیه کارت ویزیت روی آوردند و کارت خود را که اغلب حاوی نقشه محل کسب و کارشان می‌بود را در هنگام انجام تجارت یا پس از آن به مشتری خود ارائه می‌دادند. این کارت ها در اوایل کار خود در مطبوعات به چاپ می‌رسد اما از سال ۱۸۳۰ چاپ از طریق لیتوگرافی نیز آغاز شد.
سایز کارت ویزیت
پس از آن آمریکا، اروپا و سایر کشورهای جهان بر اساس فرهنگ رواج یافته در کشور خود، سایز مشخصی را برای کارت ویزیت های خود درنظر گرفتند. در اواسط قرن بیستم که کارت های اعتباری وارد زندگی مردم شد، کیف پول ها نیز مناسب با آنها تغییر یافتند و به دنبال آن، سایز کارت ویزیت ها نیز همگام با آنها دچار تغییرات گردید تا مردم بتوانند آنها را در کیف پول مدرن خود حمل کنند.
بیشتر بدانید !! تاریخچه کارت ویزیت و ساختار کلی آن
با گذشت زمان، هر کشوری سایز مشخصی را برای کارت ویزیت های خود در نظر گرفت که تا به امروز نیز بیشترین استفاده از آن سایز در همان کشور می‌باشد.
نکات فنی طراحی کارت ویزیت را فراموش نکنید
پیش از طراحی کارت ویزیت خود در یک سایز مشخص، در ابتدا بررسی کنید که چاپخانه ای می‌تواند آن را برای شما چاپ و تولید کند یا خیر. اگر سایز غیرمعمول یا برش های خاصی در طراحی کارت ویزیت خود در نظر گرفته اید نیز پیش از تکمیل طراحی در ابتدا چاپخانه مناسب برای تولید کار خود را یافته و از نظر فنی با آنها صحبت کنید.
نکته مهم دیگر حفظ حاشیه های ضروری در کناره های کارت ویزیت در زمان طراحی است. هر چاپخانه حاشیه خطایی در هنگام برش کارت ها داشته و اغلب حاشیه امنی به میزان ۳ تا ۵ میلیمتر را در نظر می‌گیرند. از همین رو با چاپخانه مدنظر خود در این خصوص نیز صحبت کرده و حاشیه امن طراحی کارت ویزیت خود را از آنان جویا شوید.
همچنین شاید شما قصد داشته باشید تغییر خاصی در کارت ویزیت خود ایجاد کنید، برای مثال گوشه های آن را گرد کنید، روکش های موضعی در آن استفاده کنید یا با برش لیزری بخشی از محتوا را ایجاد کنید، پیش از اینها نیز با چاپخانه خود مکاتبه کرده و فایل طراحی نهایی را به صورت هماهنگ با استانداردهای آنان تحویل دهید.
به دنبال کارت ویزیت های خاص هستید ؟ این مطلب را از دست ندهید : ۳۰ کارت ویزیت خاص و خلاقانه با امکان اجرا در ایران
در ادامه با هم نگاهی به سایزهای پر استفاده برای کارت ویزیت در کشورهای مختلف می‌اندازیم:
ابعاد کارت ویزیت در ایران
سایز کارت ویزیت
سایز معمول و رایج طراحی و چاپ مکارت ویزیت در ایران کمی کوچکتر از سایر کشورها است و اندازه آن ۸.۵ در ۴.۸ سانتی متر است. البته در یکی دو دهه اخیر با کاهش قیمت چاپ کارت ویزیت لمینت با ابعاد 8.5 در 5.5 سانتیمتر این ابعاد نیز رواج بسیاری یافته است .
ابعاد کارت ویزیت در آمریکا و کانادا
سایز کارت ویزیت
سایز عُرف و معمول برای طراحی و چاپ کارت ویزیت در این دو کشور ۸۹ در ۵۵ میلیمتر است.
سایز معمول در اروپای غربی
سایز کارت ویزیت
اکثر کشورهای اروپایی سایز مشخص و یکسانی برای کارت ویزیت های خود دارند اما اگر در کشورهایی نظیر انگلستان، ایرلند، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هلند، اسپانیا، سوییس یا بلژیک باشید، سایز کارت ویزیت آنها ۸۵ در ۵۵ میلیمتر می‌باشد.
اندازه معمول در استرالیا، نیوزلند یا اسکاندیناوی
سایز کارت ویزیت
استرالیا و نیوزلند همانند کشورهای اروپای شمالی مانند دانمارک، نروژ و سوئد ابعاد یکسانی دارند و سایز کارت ویزیت های آنها ۹۰ در ۵۵ میلیمتر است. این اندازه تنها کمی بزرگ تر از اندازه کارت های آمریکا و کانادا است.
ابعاد کارت ویزیت در ژاپن
سایز کارت ویزیت
کارت ویزیت ها در ژاپن، Meishi نامیده می شوند و ارائه آنها نیز دارای رسم و رسوم خاصی است. آنها در سایزی به میزان ۹۱ در ۵۵ میلیمتر بر روی کاغذی ژاپنی به نام yongo به چاپ می‌رسند. ژاپنی ها اگر قصد تهیه کارت ویزیت برای خانم ها داشته باشند، کارت ویزیتی موسوم به sango تهیه می‌کنند که گوشه های آن نیز گرد است
Meishi در کاورهایی چرمی نگهداری می‌شود. وقتی صاحب کارت قصد دارد آن را به شخصی ارائه دهد، آن را با دو دست پیشکش کرده و دو گوشه بالای کارت را به نحوی که مخاطب بتواند اطلاعات درون کارت را به راحتی مطالعه کند می‌گیرد.
کارت ویزیت
گیرنده کارت نیز بلافاصله خود را به صاحب Meishi معرفی کرده و با دو دست دو گوشه پایین کارت را می‌گیرد. وی باید مراقب باشد که با انگشتان خود محتوای کارت را نپوشاند زیرا بی احترامی به شخص مقابل تلقی می‌شود. در پایان ضمن تشکر از صاحب Meishi، آن را در کاور چرم خود نگهداری می‌کند
برای اینکه درمورد اصول حرفه ای ارائه کارت ویزیت بیشتر بدانید ، این 10 نکته را بیاموزید :
۱۰ نکته کلیدی درمورد استفاده از کارت ویزیت
سایز کارت ویزیت در چین
سایز کارت ویزیت
سایزی که بیشتر برای کارت ویزیت های کشورهای چین، هنگ کنگ و سنگاپور استفاده می‌شود، ۹۰ در ۵۴ میلیمتر است.
ابعاد معمول در آمریکای جنوبی ، مرکزی ،اروپای شرقی و آفریقای جنوبی
سایز کارت ویزیت
سایزی که برای کارت ویزیت در کشورهای زیادی در جهان مشترک است و در کشورهایی نظیر آرژانتین، برزیل، جمهوری چک، فنلاند، لهستان، اسرائیل، قزاقستان، رومانی، روسیه، صربستان، اسلواکی، اسلوانی، اکراین، بلغارستان، لیتوانی، مکزیک و آفریقای حنوبی استفاده می‌شود، ۹۰ در ۵۰ میلیمتر است.
اگر به دنبال سایزی بین المللی هستید
سایز کارت ویزیت
اگرچه برای هر کشور سایز استانداری برای کارت ویزیت وجود ندارد امادر ساتاندارد ISO دو اندازه مشخص در اکثر کشورها به عنوان سایز مناسبی برای کارت ویزیت شناخته شده است. کارت ISO 7810 ID-1 با سایز ۸۵.۶ در ۵۳.۹۸ میلیمتر، به عنوان یک کارت با اندازه بین المللی است که در کیف پول مردم به راحتی جای می‌گیرد
سایز کارت ویزیت
کارت (ISO SO 216 (A8 با سایز ۷۴ در ۵۲ میلیمتر نیز که کوچکتر از کارت پیشین است به عنوان یک سایز بین المللی دیگر شناخته شده است.
اگر به دنبال سایزهای غیرمعمول هستید
این روز ها کارت ویزیت ها نیز در حال پیشرفت و حرکت به سوی ایده های نو و چشم نواز هستند تا صاحبان کسب و کارها با داشتن یک کارت مناسب و جدید از لحاظ بصری از رقبای خود پیش گرفته و در ذهن آنان ماندگار شوند.
سایز کارت ویزیت
در حال حاضر استفاده از سایزهای غیرمعمول کارت ویزیت از جمله کارت های کوچک و مربعی شکل در حال رواج بوده و این کارت ها ایده های خلاقانه طراحان را به نمایش می‌گذارند.
سایز کارت ویزیت
کارت های مربعی نیز برای نمایش محتوای ویزیت همانند سبک شبکه اجتماعی اینستاگرام مناسب است که می‌توانند در بهبود وضعیت بصری کارت کمک شایانی کنند.
http://matingeernig.ir
طرح گرافیکی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۶
متین جعفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی