گروه مهندسی متین

حسابداری ، طراحی وب سایت ، گرافیک ، و اموزش نرم افزار

گروه مهندسی متین

حسابداری ، طراحی وب سایت ، گرافیک ، و اموزش نرم افزار

گروه مهندسی متین

حسابداری : اموزش کار با انواع نرم افزار ها
طراحی وب سایت و مشاوره خرید هاست و دامین
گرافیک : طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت ، لوگو و ...
آموزش کار با نرم افزار فتوشاپ
تعویض و ارتقاع سیستم

بایگانی

تاریخچه و توضیح کلی در مورد لوگو

يكشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۶ ق.ظ

با نشان یا آرم اشتباه نشود

«لوگو» به اینجا تغییرمسیر دارد. برای دیگر کاربردها، لوگو (ابهام‌زدایی) را مشاهده کنید

نشان‌واره روزنامه بیلد.

لوگوی صلیب سرخ و هلال احمر از شناخته‌شده‌ترین علائم بین‌المللی محسوب می‌شوند.

لوگوی مجله سپید و سیاه، از مجلات قدیمی ایران.

نشان‌واره یا لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و ... باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند.

اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثالها، لباس نیروهای نظامی، نشان‌ها و حتی پرچم‌ها استفاده شده‌است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی لوگو، منحصر به فرد بودن آن می‌باشد . که با رعایت تکنیک‌های زیر بدست خواهد آمد. تکنیک (DO IT): این تکنیک از مهم‌ترین روش‌های طراحی نشان واره یا لوگو خلاقانه می‌باشد که برای هر نوع طراحی کاربرد دارد. شناخت مساله، باز کردن و تحلیل آن در ذهن، معرفی راه حل‌های مختلف و انتخاب بهترین راه حل، چهار گام در این تکنیک می‌باشد . (DO IT) مخفف چهار لغت Define، Open، identify و Transform می‌باشد . تکنیک چرا؟ پاسخ دادن به چراهای موجود در طراحی لوگو یکی از بهترین راه حل‌ها برای طراحی لوگو خلاقانه می‌باشد . تکنیک توهم خلاق: برای داشتن طراحی لوگو خلاقانه؛ در مرحله اول باید ذهن خلاق و دیدی ماورا داشتن. تکنیک "چه میشود اگر...؟": در این نوع طراحی لوگو، طراح مدام در حال سؤال پرسیدن از خود و پاسخ دادن به آن برای تغییر طرح اولیه و دست یافتن به طرح کاملا خلاقانه می‌باشد . تکنیک "سینکتیکس (sy net ikos)

 این تکنیک در طراحی‌های گروهی کاربرد داشته و از کنار هم قرار دادن ایده‌های مختلف، در نهایت طراحی لوگو یا نشان واره ایده آل محسوب خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی